2004-et írunk, szeptemberben a Roxfort újra megnyitotta kapuit, hogy az 2003-2004-es tanévben is megállhassák a helyüket a diákok az iskolában. Voldemort már a múlté, új sötétség van újjászületőben. Grindelwald és hívei, a Testvériség már nem csak bosszúságot okoznak a Minisztériumnak, hanem minden erővel próbálják felfedni a varázsvilágot a muglik előtt. Vajon sikerrel járnak? És ha igen mit jelent ez a jövőre nézve? Egyetértenél velük, vagy a Minisztérium mellé állsz? Légy részese te is az új kalandoknak!
Az oldal alapítása: 2014. október 2.
Aktuális dátum
Az éves táblázatos bontást ITT nézheted meg. Részletesen pedig az időlassításról ITT olvashatsz
Ez a kis leírás főleg azoknak szól, akik még nem voltak mesén, vagy már voltak, de még nem elég gyakorlottak, netán régen voltak, esetleg amikor voltak kissé elveszettnek érezték magukat, egyszóval hasznos elolvasni még akkor is, ha már profinak gondolod magad, talán látsz valami újat. Azt próbálom lentebb pontokba szedni, amire egy mesénél érdemes odafigyelni, hogy te is, a játékstársaid és a mesélő is élvezze a játékot, hiszen egy nagy csapatként játszunk együtt, a figyelem elengedhetetlen kellék.
1. Mesére ne írj hosszú hozzászólásokat! Mondhatni teljesen felesleges a rizsa, hiszen sokan játszunk együtt és ha pörögni szeretnénk akkor igen fárasztó 6-7 ember több oldalas hozzászólásait elolvasni és lereagálni. A karakter lelki mélységeinek több oldalas kifejtése nem mesére való. Az a cél, hogy a mese haladjon, nem az, hogy több óra legyen egy reag legyártása. 2. Figyelj a többi játékosra. Többszemélyes játék, tehát nehezebb, hiszen több odafigyelést igényel. Ne légy rest és olvasd el a többiek mit írnak le, így nem csinálsz olyat, ami irreálisan szembe megy egy előtted író játékos cselekvésével. Ami még hasznos, ha megpróbálod mindig a játékszitut fejben elképzelni, mint egy filmet, így nem függetlenül és egyedül flangálsz, hanem ténylegesen egy közös sztori alakulhat ki a dologból. 3. Mindig a mesélőnek van igaza és mindig a mesélő határozza meg mi történik! A játékos csak feltételes módban cselekedhet. Persze nem a kisebb dolgokról van szó. Leírhatod, hogy megvakarod a füled, de nem írhatod le, hogy ledöntesz egy falat, vagy találsz egy rejtett folyosót. A mesét, a többieket is érintő cselekvéseket minden esetben feltételes módban írd és majd a mesélő reagál, hogy sikerült-e végrehajtanod vagy sem. 4. Jelöld más színnel a fontos cselekvést. A már említett megvakarod a füled nem számít fontos cselekvésnek. Minden mást, ami befolyásolhatja a mesét, ami érinti a többi játékost, pl. hasra esik a karaktered egy kőben, külön színnel emeld ki, ezzel elkerülöd az esetleges figyelmetlenséget más játékos részéről és megkönnyíted a mesélő dolgát, ha esetleg nem sikerül az 1. pontot betartani, akkor átugorhassa azokat a részeket a hozzászólásodban, amik őt nem érintik. 5. Képességhasználat. Amennyiben képességet, egyéb pluszt alkalmazol és szeretnéd, hogy ezt a mesélő is figyelembe vegye légy oly segítőkész és a használt képességet stb. másold be a hozzászólásod végére offba ( // jelek közé). A mesélőtől nem várhatjuk, hogy mindenkinek ismerje a képességeit, vagy tudja fejből. Ha netán passzív képességed van arról se feledkezz meg, mint pl. egy látó vagy legilimentor. 6. A mesélő is ember. Vedd figyelembe, hogy a mesélő is emberből van, hibázhat, figyelmetlen lehet, főleg ha jónéhány játékost kell összehangolnia egyszerre. A fórumos mesélés annyiban bonyolultabb, mint az asztali még így bizonyos részeit számszerűsítve is, hogy sokkal nagyobb része puszta logikára épül, fantáziára és nem mindent számszerűsítünk. Fogadd el, amit a mesélő ír. Ha azt mondja rázuhant egy njk-ra egy gitár és belehalt, ne köss bele, hogy de a gitár kicsi és abba nem lehet belehalni. Ha valamit nem vesz észre, amit írtál, szólj neki, ne szúrd le, vagy sértődj meg, hogy biztos veled akar kiszúrni. Neki is lehet húzós napja, ami után még leül a mesére is írni, inkább légy hálás, hogy időt és energiát szán a szórakoztatásodra. 7. Cselekedj! Mint minden játék a mese is adok-kapokon alapul. Ne azt várd, hogy a mesélő a popsid alá tolja a játékot, cselekedj! Egy mese se halad előre, ha a karakterek csak állnak és nem tudják mit tegyenek. Amikor hozzászólást írsz hangolódj rá, képzeld magad az adott helyzetbe, lásd úgy, mint egy filmet, nyisd meg a karakterlapodat és próbálj tenni valamit. Nem várhatod a mesélőtől, ha te csak mész a többiekkel, hogy majd ő adjon neked feladatot, vagy történjen veled valami. Ha egy körben nem látod a neved a mesélői hszben jó eséllyel nem csináltál semmit, amire érdemes reagálnia. A következő körödben kicsit jobban figyelj oda. Ha unatkozol, az jó eséllyel nem a mesélő, vagy a többi játékos hibája, hanem valószínűleg a tiéd. 8. Kockadobás. Remélhetőleg, aki mesére jön magát a technikai részét ismeri már a kockadobásnak. Figyelj oda, hogy ha a mesélő valamilyen dobást kér, akkor azt a megfelelő helyen és a megfelelő módon tedd meg, mert általában ha dobtál, akkor azon már nem változtathatsz. A mesélő nem számszerűsített értékekre is kérhet dobást, teszem azt egy varázslat létrejötte, vagy képességhasználat esetén. Ezeket fogadd el, ha azt mondja ennyi az esély, hogy sikerül a varázslatod, akkor ennyi. Okkal határozta meg azt a százalékot, vagy számot a kockán, nem azért, hogy kiszúrjon veled. Általában, ahogyan a karakterfejlődésnél is a kockadobásnál a százalékos értékeknél alá kell dobni, ami annyit tesz, ha a pont értéked mondjuk SVK-ból 45, akkor hogy sikeres legyen a használat 45 alá kell dobnod. Százalékos értékeknél a 00 nem 0-t ér, hanem az a kockán a 100! Tehát, ha neked 45 alá kell dobnod, akkor a 00 teljes balsikert jelent, tehát akár vissza is sülhet a varázslatod, míg a 01 a teljes siker.
Ez a kis leírás főleg azoknak szól, akik még nem voltak mesén, vagy már voltak, de még nem elég gyakorlottak, netán régen voltak, esetleg amikor voltak kissé elveszettnek érezték magukat, egyszóval hasznos elolvasni még akkor is, ha már profinak gondolod magad, talán látsz valami újat. Azt próbálom lentebb pontokba szedni, amire egy mesénél érdemes odafigyelni, hogy te is, a játékstársaid és a mesélő is élvezze a játékot, hiszen egy nagy csapatként játszunk együtt, a figyelem elengedhetetlen kellék.
1. Mesére ne írj hosszú hozzászólásokat! Mondhatni teljesen felesleges a rizsa, hiszen sokan játszunk együtt és ha pörögni szeretnénk akkor igen fárasztó 6-7 ember több oldalas hozzászólásait elolvasni és lereagálni. A karakter lelki mélységeinek több oldalas kifejtése nem mesére való. Az a cél, hogy a mese haladjon, nem az, hogy több óra legyen egy reag legyártása. 2. Figyelj a többi játékosra. Többszemélyes játék, tehát nehezebb, hiszen több odafigyelést igényel. Ne légy rest és olvasd el a többiek mit írnak le, így nem csinálsz olyat, ami irreálisan szembe megy egy előtted író játékos cselekvésével. Ami még hasznos, ha megpróbálod mindig a játékszitut fejben elképzelni, mint egy filmet, így nem függetlenül és egyedül flangálsz, hanem ténylegesen egy közös sztori alakulhat ki a dologból. 3. Mindig a mesélőnek van igaza és mindig a mesélő határozza meg mi történik! A játékos csak feltételes módban cselekedhet. Persze nem a kisebb dolgokról van szó. Leírhatod, hogy megvakarod a füled, de nem írhatod le, hogy ledöntesz egy falat, vagy találsz egy rejtett folyosót. A mesét, a többieket is érintő cselekvéseket minden esetben feltételes módban írd és majd a mesélő reagál, hogy sikerült-e végrehajtanod vagy sem. 4. Jelöld más színnel a fontos cselekvést. A már említett megvakarod a füled nem számít fontos cselekvésnek. Minden mást, ami befolyásolhatja a mesét, ami érinti a többi játékost, pl. hasra esik a karaktered egy kőben, külön színnel emeld ki, ezzel elkerülöd az esetleges figyelmetlenséget más játékos részéről és megkönnyíted a mesélő dolgát, ha esetleg nem sikerül az 1. pontot betartani, akkor átugorhassa azokat a részeket a hozzászólásodban, amik őt nem érintik. 5. Képességhasználat. Amennyiben képességet, egyéb pluszt alkalmazol és szeretnéd, hogy ezt a mesélő is figyelembe vegye légy oly segítőkész és a használt képességet stb. másold be a hozzászólásod végére offba ( // jelek közé). A mesélőtől nem várhatjuk, hogy mindenkinek ismerje a képességeit, vagy tudja fejből. Ha netán passzív képességed van arról se feledkezz meg, mint pl. egy látó vagy legilimentor. 6. A mesélő is ember. Vedd figyelembe, hogy a mesélő is emberből van, hibázhat, figyelmetlen lehet, főleg ha jónéhány játékost kell összehangolnia egyszerre. A fórumos mesélés annyiban bonyolultabb, mint az asztali még így bizonyos részeit számszerűsítve is, hogy sokkal nagyobb része puszta logikára épül, fantáziára és nem mindent számszerűsítünk. Fogadd el, amit a mesélő ír. Ha azt mondja rázuhant egy njk-ra egy gitár és belehalt, ne köss bele, hogy de a gitár kicsi és abba nem lehet belehalni. Ha valamit nem vesz észre, amit írtál, szólj neki, ne szúrd le, vagy sértődj meg, hogy biztos veled akar kiszúrni. Neki is lehet húzós napja, ami után még leül a mesére is írni, inkább légy hálás, hogy időt és energiát szán a szórakoztatásodra. 7. Cselekedj! Mint minden játék a mese is adok-kapokon alapul. Ne azt várd, hogy a mesélő a popsid alá tolja a játékot, cselekedj! Egy mese se halad előre, ha a karakterek csak állnak és nem tudják mit tegyenek. Amikor hozzászólást írsz hangolódj rá, képzeld magad az adott helyzetbe, lásd úgy, mint egy filmet, nyisd meg a karakterlapodat és próbálj tenni valamit. Nem várhatod a mesélőtől, ha te csak mész a többiekkel, hogy majd ő adjon neked feladatot, vagy történjen veled valami. Ha egy körben nem látod a neved a mesélői hszben jó eséllyel nem csináltál semmit, amire érdemes reagálnia. A következő körödben kicsit jobban figyelj oda. Ha unatkozol, az jó eséllyel nem a mesélő, vagy a többi játékos hibája, hanem valószínűleg a tiéd. 8. Kockadobás. Remélhetőleg, aki mesére jön magát a technikai részét ismeri már a kockadobásnak. Figyelj oda, hogy ha a mesélő valamilyen dobást kér, akkor azt a megfelelő helyen és a megfelelő módon tedd meg, mert általában ha dobtál, akkor azon már nem változtathatsz. A mesélő nem számszerűsített értékekre is kérhet dobást, teszem azt egy varázslat létrejötte, vagy képességhasználat esetén. Ezeket fogadd el, ha azt mondja ennyi az esély, hogy sikerül a varázslatod, akkor ennyi. Okkal határozta meg azt a százalékot, vagy számot a kockán, nem azért, hogy kiszúrjon veled. Általában, ahogyan a karakterfejlődésnél is a kockadobásnál a százalékos értékeknél alá kell dobni, ami annyit tesz, ha a pont értéked mondjuk SVK-ból 45, akkor hogy sikeres legyen a használat 45 alá kell dobnod. Százalékos értékeknél a 00 nem 0-t ér, hanem az a kockán a 100! Tehát, ha neked 45 alá kell dobnod, akkor a 00 teljes balsikert jelent, tehát akár vissza is sülhet a varázslatod, míg a 01 a teljes siker.